Welcome to mygym.ir| مای جیم
MyGym.ir Logo
تاریخ انتشار: 1394/03/16 | آخرین بازنگری: 1395/08/13 | تعداد نمایش: 5,115

کالری مواد غذایی - محاسبه کالری غذا ها

کالری غذاها
 
همانطور که می دانید، منبع اصلی دریافت انرژی بدن ما، غذاهایی هستند که می خوریم. اندازه مصرف کالری روزانه ما، به عوامل متعددی از جمله:
- وزن،
- قد،
- جنسیت،
- سن و نوع زندگی (میزان فعالیت) بستگی دارد. (مقاله محاسبه کالری مورد نیاز بدن).
 
غذاهای روزانه ما، معمولا ترکیبی از سه ماده غذایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی هستند.
 
انرژی 1 گرم پروتئین = انرژی 1 گرم کربوهیدرات = 4 کالری
 
انرژی 1 گرم چربی = 9 کالری
 
مطابق شکل زیر، کالری مورد نیاز بدن شما باید از 55-60 درصد از کربوهیدرات، 25-30 درصد از پروتئین و 15-20 درصد از چربی تشکیل شود. یک انسان سالم باید میزان کالری مورد نیاز بدن خود را طی 4-6 وعده به بدن برساند.
 سهم کربوهیدرات-پروتئین-چربی در غذای روزانه
برای لاغری و تناسب اندام، باید بین کالری دریافتی و مصرفی در بدن، موازنه ایجاد کنیم، دریافت کالری بیشتر از مصرف روزانه، دلیل اصلی چاقی است.
از اینرو باید مقدار کالری موجود در انواع غذاها را بدانیم. میزان کالری موجود در انواغ غذاها در جداول زیر آورده شده است:

جدول کالری انواع میوه، سبزیجات، تنقلات، خشکبار، لبنیات و پروتئین

 دریافت فرمت PDF جدول کالری انواع غذاها
دریافت فرمت اکسل(2010 Excel) جدول کالری انواع غذاها
 
 کالری میوه ها   کالری سبزیجات    کالری تنقلات و شیرینی ها    کالری انواع غذا   
ماده غذایی مقدار کالری ماده غذایی مقدار کالری ماده غذایی مقدار کالری ماده غذایی مقدار کالری
زغال اخته  1عدد  1  تربچه 1عدد  آلبالو خشک 1عدد  خیارشور  1عدد 
توت سفید  1عدد  2 زیتون سبز  1عدد  آدامس  1عدد   زعفران 1ق چایخوری 
آلبالو  1عدد  3  سیر 1 پر  پفک  1عدد  برگ انگور  1عدد 
توت فرنگی متوسط  1عدد  4 زیتون سیاه  1عدد  چیپس  1عدد  10  زرشک  1ق غذاخوری 
چاقاله بادام  1عدد  4 ذرت  1عدد  12  قند  1حبه  10  ادویه کاری  1ق غذاخوری 
گیلاس  1عدد   4 شلغم  1عدد  15  پودر کاکائو  1ق غذاخوری 12  زردچوبه  1ق چایخوری 
تمرهندی  1عدد   5 کرفس  100گرم  15  آبنبات ساده  1عدد  20  پودر سیر  1ق چایخوری 
خیار قلمی  1عدد    هویج کوچک 1عدد  15  بیسکوییت ساده  1عدد  20  سس گوجه فرنگی  1ق غذاخوری  12 
گوجه سبز  1عدد   گوجه فرنگی  100گرم  18  شکر  1ق مرباخوری  20  فلفل سیاه  1ق غذاخوری  16 
ازگیل  1عدد   10   بادمجان 1عدد  20  عسل  1ق مرباخوری  20  خیار شور  100گرم  18 
خیار  100گرم  12   فلفل دلمه ای 1عدد  20  مربا  1ق مرباخوری  20  خورش بامیه  1ق غذاخوری  25 
خرما  1عدد   20   فلفل دلمه ای 100گرم  20  پف فیل بدون روغن  1لیوان  25  خورش کرفس  1ق غذاخوری 25 
زردآلو  1عدد   20  کاهو  100گرم  20  شله زرد  1ق غذاخوری  25  حلیم بادمجان  1ق غذاخوری  30
لیمو ترش متوسط 1عدد   20  ریواس  100گرم  21  شیربرنج  یک ق غذاخوری  25  خوراک چینی  1ق غذاخوری  30 
نارنج  100گرم  20  گوجه فرنگی متوسط  1عدد  22  فرنی  یک ق غذاخوری  25   خورش قورمه سبزی یک ق غذاخوری  30 
آب ریواس  1لیوان  21  بامجان  100گرم  24  شکلات کوچک  1عدد  30  حلیم کامل   یک ق غذاخوری 35 
ریواس   100گرم 21 ترب  100گرم  25  بیسکوییت کرمدار  1عدد  40  خورش قیمه   یک ق غذاخوری 35 
انجیر متوسط  1عدد  25  جعفری  100گرم  25  شکلات مغذدار  1عدد  40  بیف استروگانف   یک ق غذاخوری 40 
خربزه  100گرم  25   اسفناج 100گرم  25  پف فیل با روغن  1لیوان  45  پلو ساده با روغن  یک ق غذاخوری 40 
 طالبی 100گرم  25 ریحان  100گرم  25  حلوا  یک ق غذاخوری  50 زرشک   100گرم 50 
نارنج  1عدد  25   شلغم 100گرم  25  بیسکوییت ساقه طلایی  1قرص  60  خورش فسنجان   یک ق غذاخوری 55 
 هندوانه 100گرم  25  کلم بروکلی  100گرم  25  دسر ژله  100گرم  60  تخم مرغ آبپز  1عدد  70
 به 100گرم  30  کلم پیچ  100گرم  25   شکر   یک ق غذاخوری 60  سس خردل  یک ق غذاخوری   70
 چاقاله بادام 100گرم  30   کلم قرمز 100گرم   25  مربا   یک ق غذاخوری   60 سس هزارجزیره  یک ق غذاخوری  72 
 غوره 100گرم  30  گل کلم  100گرم    25  عسل  یک ق غذاخوری  65 سس فرانسوی   یک ق غذاخوری 75 
گریب فروت  100گرم  30   پیاز کوچک 1عدد   30  بامیه(شیرینی)  1عدد 80   سس گوجه فرنگی 100گرم  80 
گوجه سبز  100گرم  30   قارچ 100گرم    30 انواع شربت  1لیوان  120  فلافل 1عدد  80 
لیمو ترش  100گرم  30  کدو سبز  100گرم    30  بستنی قیفی پاستوریزه 1عدد  125 سس مایونز  یک ق غذاخوری   90
لیمو شیرین  100گرم  30   لوبیا سبز 100گرم   30 ژله  1لیوان  125 برگ انگور   100گرم  93
 توت فرنگی 100گرم  32   کدو حلوایی 100گرم    35 کیک یزدی کوچک  1عدد  125  تخم مرغ نیمرو 1عدد  130 
پرتقال  100گرم  35  هویج  100گرم   35  بستنی کیم ساده  1عدد برچسب ها

چاقی لاغری کالری غذا روزانه آب میوه سبزیجات شیرینی خشکبار لبنیات نوشیدنی تنقلات حبوبات آرد نان غلات خرما برنج گوشت قرمز ماهی مرغ کره محاسبه اندازه سالاد الویه شیر نان پنیر ماست پروتئین کربوهیدرات چربی عدد گرم سی سی قاشق لیوان کف دست روزانه

.: تعداد 32 نفر از 35 نفر این مقاله را مفید دانسته اند :.

آیا این مقاله برای شما نیز مفید بود؟

میزان پروتئین و کربوهیدرات در انواع غذاها در صد گرم کالری و پروتئین و کربوهیدرات موجود در مواد غذایی کالری شیر 1.5 درصد چربی کالری مواد غذایی با درصد پروتئین و کربو هیدرات کالری یک لیوان شیر کم چرب 1.5درصد جدول کربوهیدرات مواد غذایی کالری و پروتئین غذاها کالری و پروتئین آلوچه انرژی 1گرم پروتیین کربوهیدرات میزان کالری درانواع شیر کالری انواع تنقلات راهنمای کالری غذاها پروتئین چربی کربوهیدرات جدول غذایی میوه نان وغلات پروتئین سبزیجات شیر کالری پروتئین کالری و کربوهیدرات مواد غذایی
نظرات کاربران
نظر ، سوال و یا پیشنهاد خود را ثبت نمایید
CAPTCHA

درباره ما

این وب سایت باهدف ارائه اطلاعات به روز و تخصصی در زمینه بدنسازی و تناسب اندام راه اندازی شده است و کلیه اطلاعات آن از منابع معتبر داخلی و خارجی جمع آوری گردیده است.

هرگونه کپی برداری از اطلاعات این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.

تعداد کل بازدید سایت : 222,506
تعداد بازدید دیروز : 1,545
تعداد بازدید امروز : 1,375

آخرین مقالات سایت

1- برنامه تمرینی در بدنسازی
تاریخ انتشار: 1395/03/29
2- برنامه بدنسازی کات
تاریخ انتشار: 1395/03/30
3- برنامه بدنسازی حجمی
تاریخ انتشار: 1395/03/30

با ما در ارتباط باشید

تهران ، بلوار اشرفی اصفهانی ، خیابان حسینی ، خیابان اول ، پلاک 1 ، واحد 3

021-44420204

MyGym Email

ساعت کاری:

شنبه تا چهارشنبه : 9 صبح الی 6 بعداز ظهر

پنجشنبه : 9 صبح الی 1 بعداز ظهر